Monday, October 6, 2008

sate sate ~ 30.09.08

menjelang hari raya.. memang la busy .. pagi2 dh kena start masak untuk esok nyer..
menu aku tahun ni spt thn lepas gak memandangkan kos yg tak byk sgt ngan masak pon tak serabut sgt n sedara mara aku yg tak puas lagik makan tahun lepas :)
aku nak buat soto lagi.. mkn ngan nasik impit which is mmg bukan makanan org utara pon..
n yag lain2 spt biasa nasi impit, rendang daging n kuah kacang.
urusan potong daging tahun ni di terajui oleh maktok aku
penyediaan begedil n urusan potong memotong
goreng kerisik
goreng kentang(rahsia ida begedil dia menjadi) ... mmm chef tu guna 2 tgn memasak ..hebat!
ketupat yg ditempah jer..
potong ayam untuk menu sate mlm kang

penat pon leh senyum lagik bila nampak kamera
tahun ni aku buat rendang hijau kuning.. aku dh bosan ngan rendang kaler merah so tukar pakai cili api tahun ni n nyum nyum semua org suke ok!
abg yg turut menyumbang tenaga..
aqie yang sarat mengandung dan diberi tugas mudah n tak berat
lilin untuk aroma terapi hahahha - halau lalat ok!

dh hampir siap boleh la campakkkan daun kunyit..
so 95% aku buat rendang ni kecuali perah santan memandangkan bahu kanan yg sengal2 lagi

ni maksik aku , makngah ni kakak ibu aku ... dia tinggal kat penang tp klau raya mmg lepak kat umah aku ..
kacang utk kuah kacang
sambil2 prepare utk esok sempat gak buat hidangan berbuka puasa secara simple lagik


aku yg penat n lapar

aku mmg hantu ulam.. ni ulam kegemaran aku - ulam samak

ni sate yg diperap
acara mencucuk


ni sepupu aku dr penang.. kak tini
acara mengipas.. ayah aku br blk masjid dtg check tapak.. garang kan muka


test test
aku mmg busy kat dlm umah , berlari2 ke sana sini.. masak kuah kacang.. lari tangkap gambar..lari rasa sate..
kuah kacang yg akhirnya aku berjaya buat sendirik tahun ni.. tu ayuni anak sepupu aku k.tini

aku yg menempelkan diri
qhadri -chef sate mlm ni



berakhir dgn memakan sate dan kepenatan yg amat sgt.. terutama tapak kaki aku tg jln atas tile.. bisa sey!

No comments:

Post a Comment