Monday, October 6, 2008

isnin yang tak busy ngat ~ 29.09.08

pagi2 buta ibu aku dah bebel suh bangun awal sbb nak pi berurut tangan aku yang terseliuh gara2 ragutan yang tak berjaya .. so aku bersiap ala kadar bertemankan sehelai kain batik (utk salinan ketika berurut) ke kampung aku lagik satu yang tak la berapa jauh.. sampai2 je terkejut aku tgok siap ada tanda harga dah kat atas alang pintu hehehe..
perghhh sgt sakit ok kena urut tp puas, malangnyer takde la gambar maklumla aku datang ngan ayah aku je, takkan nak suh pak Halim tangkapkan kot huhu malu seyyy.. aku berkemban pon tak pernah depan ayah aku, asal kuar bilik air pasti aku pakai baju... punyer la pemalu :p
balik mengurut, singgah pasar beli ikan n sayur..
punyer la mahal ikan2 ni.. iskk aku tak pedulik biarla ckp jakun ke apa , yg penting ada gmbar..
ni paling best.. ikan sebelah nama dia.
sebab apa? sbb badan dia sebelah jer... serius...
ni yang sebelah lagik, pipih takde badan.. katanya ni ikan masa kisah nabi dulu.. tp aku tak berapa pasti plak nabi apa..
sampai je umah.. kendurik la... ni adik aku yg hebat mkn sambil dgr lagu..
ibu aku yg sporting.. siap suh masak mende lain agik.. :)
dan harusla bila kenyang kena buat keje kan..
so arini acara pasang langsir ruang tetamu di bahagian hadapan sekali umah aku..
mujur la nak cucuk lubang tu ibu aku dah tanda siap2 kat langsir so tak payah kire2, trus cucuk.

tok wan n maktok yang dok tengok gambar kawen abang..
aku yg mmg rajin

ni la adik ipar aku.. first time raya ngan kitorang.. heheh mesti cian kat dia tgok adik bradik ipar dia yang tak berapa betol.. tp dia mmg untung dapat ibu aku as mak mentua.. happening!

adik laki aku yang aku panggil abang..

so time ptg harusla masuk dapur.. arini aku masak memain je.. aku maleh.. aku masak tempe goreng berkentang.. n tolong2 ibu aku prepare bahan2.. buat sambal telur pecah je.. qhadri ni mmg rajin menolong .. kirenye semua adik bradik aku tak janggal la klau kena masuk dapur.. memasing ada minat tu sendiri, ibu aku tak pernah paksa pon masuk dapur ke apa, tp bile dh meningkat remaja minat dan tanggungjawab tu dtg sendirik.. cewahhhhh
abang n aqie yang buat kire2 kat dapur n maktok yang siapkan bahan untuk menu dia..
ayah n adik yan gbelajar bahasa arab.. haha kelakar adik kau wajib ambik course tu
menu ringkas hari ni..


selesai semua , pas isyak je aku carik mana semua org hilang.. rupanye memasing kat umah atas.. aku pon lari2 anak nak p join.. masa ni mimi je takde sbb dia kena keje so balik agak lewat skit jam atas jambatan penang..
ni bilik qhadri baru.. jeles sey.. mentang2 dok keje kat kampung dpt bilik spesel.. huhu
tetibe ibu aku pon datang menibuk jugak.. tak senang hati tgok org takde kat ruang dapur.. :p
dia ni klau dtg waktu sengal mmg mcm ni.. klau tak muncung je bad mood.. aku pon konpius
angelina jolie again


aksi sengal adik2 aku .. siap paksa pakai spek

senget jer

hehehe aku tringin bangat pegang gitar.. ni pon dia baru bli.. pecah perut aku dgr dia n jannah nyanyi sambil main gitar, tp aku maleh nk upload video..
ni la ruang tgok tv kat atas..yg terbukak tu bilik qhadri n yg tertutup tu bilik qiyam n bini dia..
bermanja2 sambil mkn ice cream kat tangga

No comments:

Post a Comment