Sunday, September 28, 2008

ahad yang sgt busy ~ 28.09.08

pagi hari dimulai dengan menenangkan diri sambil melihat aksi anak itik tokwi cuteni ni..
kisahnya anak itik tiba2 datang kat umah aku pada malam hari n ayah yang jumpa..
jadi ayah gelar anak itik laitaltul qadar.. :P


tugas arini memasang langsir bahagian dapur.. walaupun nama nya dapur tapi ni la tempat berkumpul paling happening.. sebab kat sini gak ada ruang tv.. rumah aku ni terbahagi kepada 3 ruang, nanti ler aku masukkan gambar rumah je..

lihat aksi khusyuk aku..
tapi mata jeling2 gak kat tv :p


hahaha ini aksi selepas penat mencucuk lubang langsir.. wajibla makan ok untuk tambahan tenaga lagik.. family aku ni pelik skit, dari kecik dah diajar kalau tak puasa leh je makan suke hati.. so adik2 lain semua dah paham.. ayah aku kata klau tak boleh puasa makan je la .. buat apa nak sorok atau malu.. tp tu antara family aku je la.. mgkin sbb tu aku tak heran sgt klau aku tak leh puasa aku cakap je tak puasa.. takde la nk malu2 sgt sbb tu kan kejadian alam :)
ni mula la aksi ronggeng 3 adik beradik..
aku n jannah mmg bertenaga la.. mimi je yg menunaikan kewajipan dia..
n aksi wajib adalah dalam keta time lampu isyarat warna merah..
biasala kat sg petani ni byk benor lampu nyer sementara nak sampai kat town..

tempat ni kat jam besar, setiap kali raya ni la bazaar yg happening kat sini ala2 jalan Tar gitu..aku dh beli tudung pon.. cuma adik2 aku je tak lagi.. bapak segala mahal kat sini huh..

ni la sign kat Jam Besar mercu tanda bandar Sungai Petani!

harus pose gitu walaupon banyak keta kat jalanan..

ni part of town la, sempat snap masa nak lintas jalan besar
abes je shopping tudung utk depa n ibu, we all punye next keje adalah pi beli barang2 untuk masak di hari raya.. mmg keje wajib setiap tahun.. tapi tahun ni abang n qhadri tak dapat ikut sbb masing2 ada keje, klau tak kitorg n mmg jenis pi mana2 pon sesama.. sgt best exp tahun lepas masa shopping kt Giant ni. Giant ni jadik pilihan sbb mmg dekat ngan umah.. nak p Tesco jauh benor..



heheh asal leh je kitorg tak kira ramai org ke takde org.. pose tetap pose..

bila nak bayar , masing2 akan teka anggaran harga.. sape paling tepat dia menang la...






mmg penat giler maklumla panas.. tanpa mengira nasib mimi yang berpuasa aku n adik balun je kfc yg kitorg beli .. hahaha kan aku dah kata kitrg ni selamba.. tapi si DAP ni tak tinted hitam so kena la makan cover2 ...
sampai je umah.. aku mmg dah dilantak secara pukal n atas kehendak sendiri nak jadik bibik..
menu aku hari ini adalah ayam masak kicap berblack pepper ! tapi susah ngat nak sebut aku bagi nama ayam masak afrika (oleh kerana warnanye yang ala2 warna ex-bf n bf aku skrg) :p




ni la hasilnye ok..

sungguh kurang ayu aksi lantak aku n mimi..
semua ckp aku masak sedap.. n depa ckp mungkin aku ni sesuai bukak kedai makan je kot rather than keje ngan gomen ni.. hmmm
time2 makan ni ayah tanya 'k, illa masak apa ni', aku dh sengeh2 malu n mujur la qhadri tak cakap kuat2 "ayam masak afrika".. sentap beb

No comments:

Post a Comment