Tuesday, August 24, 2010

Movie & Puasa 2010 - day 11, 12

Sabtu, Puasa 11


Sabtu baru ni aku berpeluang la dating ngan cik abang..
Kalau tak memanjang dia ada keje.. buhsan..
So ptg nyer p Jusco Rahsia sbb nk tgok wayang SALT yang berkurun aku pendamkan
Kat cinema ni ada couple sit, tu yg dia suka sbb tau mesti dok belakang skali n selesa skit

Yea citer dia mmg best ok..
Aku suker .. Ben pon suker tp dia tak puas hati sbb menunjukkan wanita tu sgt kuat n hebat
Makanya dia ajak aku menonton citer The Expandables lak
Hoho sbb pelakon2 nyer semua cam mantap kan..

Hambek ko darah memancut2 bila sekor2 kena tembak
Adoiiiiii .. layan je la kan..
Jalan citer tak la hebat pon sbb ni citer bajet rendah tp sbb pelakon dia terkenal kan..
Pada aku ok je la tak menepati kriteria yg boleh melantunkan perasaan aku..
Tapi membantutkan ingatan aku pada Salt jer..
Yang penting Salt adalah best!
Mrs Pitt mmg sesuai berlakon citer2 gitu je pon..

Oleh kerana itu jugak aku berbuka puasa dlm cinema mkn GCB..
sedap oooooo...
Abes tonton, jln2 sekitar Jusco n terbeli handbag!
Balik umah dgn happy sbb dpt handbag raya ~ wpon baju raya takde lagi huhu

Hoho gambar takde!!!
Lupa arrrrr nk snap..

Ahad, Puasa 12


Aktiviti siang hanya tido n menonton tv dalam bilik sbb kat ruang tamu boleh buat aku pengsan hanya kerna bau2 masakan jiran tetangga aku..
damnnn biar la masak sambal babis ke tp bau nya sgt enak ok..
so aku lepak dlm bilik smabil layan tv3 je

dekat kul 5pm aku prepare bahan2 nak msk utk berbuka puasa
kononnyer mudah la kang sampai masa campak je semua
pantas n mudah
tiba2....
around 6pm si dia telefon ckp dpt call dr hotel golden of palace horses
ada invitation buffet free
pelik je kan
tp byk kali org hotel tel kompirmkan
siap amek nama bagai n suh dtg kul 7.30pm
aku dh risau gak mana tau kena bayar ke apa kan
tp kompirm free.. sbb ada client dia drop no Ben kt hotel utk promotion buffet..
hoho mkn free..

Sampai kat sana ngam2 time berbuka
Bila sampai kt buffet ramadhan dia tu, takde lak no booking yg hotel tu dh bagi
aku dh hangen sbb dh dgr azan berkumandang
adoi tp takleh la marah2 kan
Ben tel hotel, dia kata bukan yg tu.. kena tunggu..
Haram tak? padahal dh suh dtg time tu..

Kitorang pon tunggu2 la kat lobi n sekitar hotel
Org hotel tel, staff dia pon tel..
ckp tunggu dulu..
tiba2 tel semula ckp kena tunggu sampai kul 8.30-9 pm
wutthehell kan..
aku lapar ok..
Ben ajak balik sbb dia dh bengang..
aku suh dia sound je manager tu kat hotel tp dia taknak marah2 kt situ
Dia adalah jenis 'boleh berpikir secara waras' berbanding aku yg kelaparan n kemarahan..

So masuk je keta..
Dpt call dr manager..
Masa tu baru dia ckp semua
Luahkan semua , staff ckp suh dtg kul 7.30 jgn lambat bagai.. pastu siap amek nama.. alih2 dah sampai suh tunggu berjam..
manager tu mintak maaf sesangat n bg alasan mknn yg kat buffet ramadhan tu tak cukup so kena masak yg baru , sbb tu suh tunggu memandangkan dia adalah foreigner kan..
Ben ckp la tp wife saya berpuasa..
terkejut la manager tu..
Ben kata dh bagi nama semua kat staff n ckp puasa bagai ..
Manager tu rasa bersalah sgt n nk marah staff dia, pastu siap nk bg date lain suh dtg tp Ben taknak dah ..

So pulanglah kami ke pangkal jalan..
Hehe ye ye je happy nk mkn kt hotel..
Ben ajak dinner kat luar, tp aku reject ..
baik aku blk masak je.. mesti lg sedap..
Sampai umah hanya 30 min aku masak..
Hebat kan..

Buktinyer........................

wit my see-tru curtain
dia adalah berisi kan kan kan

suka kuda ek??? ehemmm
muka aku takde sbb semua gmbar muka adalah komot kelaparan

stim tak korang???? mudah n pantas je menu ni

pedasss sei!

sila telan air liur yer..

hingga ke titisan akhir..

Lepas mkn menyesal giler sbb kenyang amat
Perut memboroi tetiba
Tp puas hati la.. klu mkn kt hotel mesti ala2 malu je
So kesimpulannya... 
"aku mmg pandai masak..."
hoho

No comments:

Post a Comment