Wednesday, August 11, 2010

abdullah ben ~ giteww

penantian selama 9 bulan akhirnya tiba di penghujung
sampai rasa tak percaya pon ada
iskkk betol ke dh nak balik?
tu pon 1 minggu sebelom balik baru abg ben ckp
tak jd dia nk suprise aku
buat la suprise takut kang dia yg suprise tgok aku

ari khamis 5hb dia naik flight dr Lagos..
lebih kurang pukul 2.30 ptg sana n 9.30 mlm waktu malaysia
tapi transit kat doha, kul 5pg kat doha tp flight kul 9pg n 4 ptg waktu malaysia
so kul 9.45 mlm sampai la ke malaysia..
lama ok... kalau aku mesti kematu bontots..

so aku ngn gigih n mithali nya bersiap sedia fizikal dan mental nak pi amek kat KLIA
siap tanya jln ngn kawan2
sbb aku mana pernah pi sorang2 lagi
tp kerana chentaaa aku turutkan

dalam kul 7 lebih aku dh gerak
takmau la gelap sgt sbb takut sesat
hambek kul 8.30mlm dh sampai trus parking kat jockey sbb tak reti masuk parking lain
2 jam pertam rm15.. ok ok sejam kemudian tambah rm5

flight dia lmbat lagi..
aku dok la kat kerusi2 yg ada
kebas gak bon bon aku sbb 2 jam nk tunggu..
masa yg di tunggu sudah tibaaaaaaaaaa
perghhhh degup jantung mcm apa taktau

ramai la manusia yg dok tunggu siap ngn papan tanda, bunga..belon
hoho trus berangan nak bli bunga!
terteleng2 kepala aku tgok org ok
wpon Ben senang nk dikenali dgn warnanya tp susah gak klu dh ramai2 camtu
iskkkkk aku tak suka feel masa tu
aku rela di suprise kan

masa berlalu
sampai penat la berdiri
last nyer pi duduk kat 1 table restaurant ni
org dh makin kurang
pramugari n kapten qatar airlines pon dah kuar semua
terus terpikir adakah dia tertinggal flight masa kat Doha??
hohohohoho

dekat kul 12tghmlm dh.. aku makin runsing..
org makin kurang
sebanyak2 manusia tadi hanya tinggal aku n sorang darkie ni
aku dengar je dia ckp, kompirm org sana gak.. (aku mahir yer mengenali bahasa kaum kt sana :)
so trus aku tanya dia tunggu sape..
dia pon tension , kwn dia tak kuar2 gak...
aku trus terpikir adakah imigresen ni akan tahan semua org sana?? kejam ok
tiba-tiba...
dpt call dr no tak dikenali
yeaaaaa Ben called, dia ckp imigresen tahan sbb sebab tertentu n kena call bos dia dulu
lega skit tp penat ok..
muke pon dah sepepehhhh....
kat 12 lebih baru dia kuar....

sangat terkejut tgok dia!
ingat pakai ala2 bisnesman ke apa ke kan...
alih2..... rasa nk sujud syukur kat situ...
kenapa???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

hoho
takpe la janji pakai baju..
ni pakaian muslim org kat sana..
jubah labuh bersama seluar

so dgn pantas aku pi amek keta
kena rm30 ok.. keji je.. mujur leh claim blk :p
so mencari jln pulang bukan mudah sbb aku pon 1st time
main baca sign board..
sampai gak la area umah aku
singgah beli KFC dulu kat kul 3pg

yer 3 bende Ben rindu mengikut keutamaan ialah :
1- Rambutan (3 kilo mak kupas ok n letak dlm peti ais)
2- KFC (sbb kat sana hanya ada Mr Bigs)
3- Aku la! (kalau tak mmg aku bersilat )

Sembang2... makan2.... sampai kul 5pg..
adoiiiii penat ok..
so aku membuat keputusan utk tidak dtg ke opis atas sbb JET LAG..
:p

sambungan seterusnya..... apa aku dpt dr Nigeria!
~pengsan ok~

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment