Thursday, August 26, 2010

Majlis Terawih & Berbuka Puasa ~ day 14 & 15

Selasa 24 Ogos


Memandangkan driver aku slalu amek lambat so aku bercadang nak join majlis kat opis aku
Majlis Tahlil, berbuka n terawih..
Aku dok usha2 mmg tak ramai wanita yg join..
Aku je wanita jelita solo yg join
Klassss kan mak

Kul 6ptg aku dh berlegar2 kat bwh cari kwn2
yang ada hanya jejantanss ok
mujur mak ni friendly gitu
so tkdela sangap kan

Masuk je bilik meeting yg ada hanya jejantans
aku je tino..
pengarah aku siap tanya mana org lain
hohoho lu pikirla sendiri ok

Lepas tahlil
baru la ada kaum tino yg hadir tu pon skit je
tunggu time berbuka
aku pon gigih pi snap bagai
depa tau aku mmg akan bersama kamera :)
menu - nasi ayam, mee goreng, kuih muih, buah tembikai, air bandung n roti jala(moreh)

Konon berbuka mkn skit je pastu smyg maghrib
tp aku tgok semua melantak amek hebat
hanya pengarah aku n ustaz je mkn kurma n kuih
hahahahha sori la klu dh semua tibai mkn aku pon nk sama

Aku nampak je pengarah bangun gegas2 kunyah n berlari (ye ke) pi surau
mujur sempat jemaah
mak sorang lagi
hadoii sungguh feel zaman2 asrama dulu :p

masa time tahlil
tiem tunggu berbuka..muka suci tak??
juadah yang sedappppp
air bandonggggg ~ klu tak tiap2 ari minum air mineral n oren je
roti jala utk moreh tp aku belasah 1 ..sedap nk mampuihh
drpd berpuluh2 staff, yg ni je yg hadir
hoho penuh ok.. 
jemaah haji yg insaf..
jejantans yg serbu mkn pas solat..
heee pose wajib dr en fairus peng..semangat ok dia mkn

Berakhir la babak ketika majlis berbuka
Aku tak tunggu sampai terawih sbb abg driver dh sampi kul 8 lebih
kesian dia tak mkn lagi
sbg isteri solehah mukminah aku perlu pulang
walhal adalah lazy lazy gitew

Rabu 25 Ogos

Hari Rabu ni mmg aku punye tenaga berkurangan
terus menyesal sbb sahur minum air je
rasa mcm time berbuka nk mkn semua mknn yg ada kat Malaysia
nk keje pon lemau je
skit2 baca blog yg ada menu2 best
hadoii lagi la lemau kan

terpaksa lak tunggu si dia smpi kul 6pm
lagi la mencabar keimanan
bila ngadu kat chat
dia kata aku posa tak dpt apa sbb dok complain je
trus sentap mak
huhu

Sempat la singgah bli kuih skit kat PARAM
spt biasa karipap utk si dia
aku amek popia je
sbb byk dh abes..lmbat sgt sampai kan
redha je la

balik umah trus bersilat kat dapur 
masa tu ada 45 min sblm berbuka
tung tang tung tang
hasilnyaaaaaa
hua hua hua si dia menjadi kucing jinak..
siap ckp puas hati dgn menu arini
wahhhh pls jgn berangan aku nk msk lagi hebat2 klu tak belanja aku beli ikan siakap :p

menu aku arini :
~ siakap goreng with sos oregano
~ siakap bakar
~ sambal kicap
~ sambal ayam (panaskan)
~ rendang daging (panaskan)
~kuih-muih
~air oren

tp aku tak sempat tgkp gmbr time masak
mmg kalut
tak leh nk tunjuk tempat pembakar aku yg dihadiahkan bonda khas dtg dr kelantan berharga rm9
so layan je juadah yg terhidang ok
lupa jugak nk tgkp gmbr selepas licin
bukti kucing aku mmg bijak bijak.. :p
mujur dia tak paham bahasa melayu!

byk kannn.. ikan smapai 2 ekor
ikan siakap bakar perahan limau kasturi percik skit black pepper
siakap goreng..sos tomato tu percik skit oregano.. 
hiasan mengikut suka: buncis n timun 
kuih muih 
nasi 2 pot licin

akhir sekali
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 aku menyesal makan sampai boncit perut
terus tido tak sempat tunggu Isyak ok!

1 comment:

  1. tak sempat aku nk merase roti jale..nk bungkuih malu lak hoho..

    ReplyDelete