Thursday, March 25, 2010

blog yang buat aku mengekek pepagi kat opis..

Mood nak update mmg malas..
tapi aku terpanggil utk share satu blog yang buat aku gelak2 manja (sbb malu nak gelak berdekah depan partner aku yg alim ini) hehe...
Spt biasa pepagi aku melawat blog2 kegemaran aku..
Rasa terpanggil untuk klik pd blog2 pilihan Kak D..
Aku dapat bayangkan pilihan blog yang kak D suka mesti jenis yang cakap terang n jelas kire mcm kalau mengaji tu bila nun mati atau tanwin bertemu 6 huruf kena la jelas bacaannye ..

Sumber : link
Izhar Halqi( الإظهار الحلقي ).

Dari sudut bahasa: Menyatakan, menerangkan sesuatu. Dari sudut istilah Ilmu Tajwid: Mengeluarkan sebutan setiap huruf dari makhrajnya (tempat keluarnya) tanpa dengung. Ia dinamakan Halqi kerana enam hurufnya keluar dari kerongkong. Huruf-huruf tersebut ialah: Hamzah( أ ), Ha'( هـ ), 'Ain( ع ), Ha'( ح ), Ghain( غ )dan Kha'( خ ).

So aku klik semua pilihannye..
Oh memang aku suke beberapa blog ni..
Aku akan mengkhatamkan semuanya arini sblm menjadi follower tegar..
Aku suka blog yang ckp jujur, jelas, tepat, mengeji, memaki serta berunsur kelakar tidak lupa berunsur2 kelucahan tahap normal.. heee
Tapi kejian dan makian perlulah berasas dan berilmiah..
Blog2 ni mmg leh buat aku pikir.. sbb blogger2 ni melalui byk mende di alam nyata yang mungkin aku takkan lalui, so bende yang baik kite amek jadi panduan yer..

So ni blog yg berjaya buat aku gelak pagi ni... Ayat simple tapi maksud mendalam.. Syabas!

No comments:

Post a Comment