Wednesday, October 20, 2010

reunion xclusive from my penthouse!

entry ni pending lama sgt sbb byk sgt urusan bulan ni
urusan keje!
bulan ni kebetulan program pendermaan organ so byk la keje.. like hell!

lepas planning for few days
berjaya jugak buat reunion kecil2an wpon shaf takde
aku msk ala kadar sajork..
dengan bantuan bibik jannah yg supercool!
i lap u so much!


Proses penyediaan : 09.10.2010 (sabtu)


Aku takda keta minggu ni sbb dato' busy, kebetulan org dr negara dia dtg masa ni utk sign business
So aku adalah patah kaki
Mujur bakal adik ipar baik hati, petang dtg antar adik aku siap bwk p Jusco shopping brg2
Punye la byk nk ngangkut ke penthouse aku
Penat giler!
Malam baru start proses..

keadaan dapur yang penuh..
bibik dari bangi yg sgt rajin :)
aku yg gigih tekan2 kacang nk buat kuah kacang
merebus kentang utk penghasilan kuah mee rebus ala utara
menggoreng daging burger ramly 
hasil inti popiah segera aku :) 
proses penyediaan rendang ayam
rendang daging kuning yg hampir siap
penyediaan kuah lontong (pagi ahad baru buat)
paling last disediakan.. nasi himpit

Dekat kul 1pagi baru siap segala ok..
serius mcm hari raya
Esok pg kena bangun sambung lagi

Hari Kejadian : 10.10.2010 (Ahad)


Pagi2 pecah dah bangun
sambung masak lontong n mee rebus
sbb takde keta mintak tlg datin Ida amek lemang n beli ais
Tiba2 tgh masak dato' nak dtg mkn sarapan
Sanggup dr kl singgah jap takut tak sempat dtg ptg nanti

dato' mkn nasi ngn rendang je.. nasi pon tak sempat buat nasi goreng lg..
party tupperware.. konsepnye umah mak mmg takde bekas hebat2 huhu..
mee rebus utara bersama bahan2nya.. kuah atas dapor lagi 
rendang,kuah kacang,lontong, nasi impit n popia grg
datin org pertama sampai sbb dia sponsor bekas letak air :)
tuan umah kedaung ngan pembantu setia.. 
fizah(kwn masa keje KTAK) bersama suami en ayie n alisha arianna budak jepun
kaki mak mmg dh teruk terpaksa pakai selipar..klu tak trus lumpuh takleh jalan
fizah n dada sampai kebetulan sama2, mmg kesian 2 org mak buyung panjat tangga pent house aku
masing2 dh maki sbb tak cukup napas
haha aku dh ckp 10 thn sekali je aku buat jemputan ke rumah aku ni..
si Lala yg mencebik.. lambat sgt dia nk warming up nk mesra
Jannah dh bertindak sbg pengurus nursery
tomei kn budak jepun niiiiiiiii :)
lepak2 mkn popia
tak lama tu dato' smapai ngn kwn dia , Bayu n family pon sampai masa yg sama
makan2 smbil gossip
smbung gossip kat sofa sambil datin mkn aiskrim
gumbira budak2 mkn aiskrim.. dato' blikn satu kotak!
all of us sblm bayu balik..
tak sempat dia nk jumpa zue dr melaka
VIP dri melaka br sampai.. first time jumpa baby dia Mika :)
sambung gossip pasal ibu2 mengandung..slalu aku failed bab ni huhu

Berikutnya adalah gambar anak2 geng aku.. 
Shaf n family je takde
So tunggu je la reunion thn depan :)

Dania n Mika :) 
Haikal n alysha
Dini Dalila

Petang dh abes acara mkn2..
Sempat la p pool jap
Tp hanya anak Dada n Zue je mandi..
Aku pon basah separuh je sbb teman Lala mandi
masa ni Lala dh mesra ngn aku.. peramah nye la hai.. geram sgt!
gelap dah maghrib.. so kena la naik.. kang kena sorok antu lak :p

Last skali ...
Tetamu terakhir adalah bibik punya bf..
Kesian dia ada exam siang ari..
terpksa dtg lmbt.. takpe byk lg food
adik aku paling konsep ikut tema raya sungguh... rupanya bf pon sepasang ok!

Kesimpulannya..
Aku penat giler babas tahap lumpuh nk jalan..
Bestnye klu ada tukang urut!

So ini la kali terakhir kot buat kt umah aku..
klu nk buat lagi pasni konsep potluck yer sbb aku tak sanggup bwk kuar semua tupperware aiskrim utk jd bekas lauk.. 
Thx kwn2 yg dtg... aku tak jemput sape pon.. sbb ni konsep perjumpaan tertutup je hua hua hua
Daaaa



3 comments:

  1. dan2 lapaq tgk mknan...
    tringat mee kuah hg...
    b0le la buat lg pasni...
    lontong x sempat mkn ok...
    terlampau byk mknan sgt ritu...
    wee~

    ReplyDelete
  2. illa.. pandainya masak2.. rajin... bertuah sape yg dapat illa nanti taw! semua menu sedap2 tu!!

    ida pun datang.. tetamu yg pertama spi..

    rumah illa cantik.. suka tgk..

    ReplyDelete
  3. kak ti- illa suka masak..suka makan.. suka nk memasak kt dato' tp dato' ni tak mkn pelik2.. so bakat terpendam je la.. heee

    umah tu biasa je ..kosong je ok.. umah kak ti lg nice :) plg suka kat almari2 majalah tu :)

    ReplyDelete