Tuesday, October 5, 2010

random~ makan2 raya 2010 part 1

21 Sept 2010 (Selasa) ~ Beraya ke umah Bayu


Menu : Nasi himpit, rendang ayam, kuih-muih, air sarsi

 Bayu sibuk prepare food.. kitorang datang kat kul 9pm 
 klassss ko pinggan konsep rimau lapar.. Ben jeling Bayu apasal????
 rendang yg amat sedappppp
 adik aku pon aku hangkut sbb kebetulan jumpa dia kt Bangi
 pasangan oren riang ria hari raya
besar ok umah baru Bayu ni.. bila la aku nk kawennnnn




23 Sept 2010 (Khamis) ~ Jamuan Raya KKM


Menu : kambing bakar, lemang, rendang kerbau, nasi himpit, sate, kuah kacang, tosai, roti canai, ayam tandori, ABC, air oren, buah langsat, rambutan, kuih raya, bahulu, char kuew teow, laksa johor.


sebelum melantak kambeng bakar
 menteri berucap ala kadar sbb semua mcm singa lapar
 kambeng bakar yg berjaya di cilok!
 sate yg light2 je rasa dia
selepas mentedarah! bwk mengucap...


24 Sept 2010 (Jumaat) ~ Jamuan Raya Umah Puan Hazira (EO opis)

Menu : Nasi tomato, soto, mee rbus, rojak buah, ketupat jawa (sedappppp), air oren, kuih muih

 nasi tomato
 bekas soto yg tak sempat bukak
 ketupat jawa
satu ni je muka aku sbb yg lain sibuk jd photographer..org lain layan makan tak hengat




24 Sept 2010 (Jumaat) ~ Jamuan Raya Umah Kak Yani


Abes makan umah Puan Hazira kami singgah umah kawan opis kat area Bangi tp takde la mkn hebat2 sbb ni kes terjah je.. mkn kuih2 n minum air sejuk giler..



cantek umah kak yani.. konsep english rose gitu


1 Okt 2010 (Jumaat) ~ Jamuan Raya Bhgn Pendidikan Kesihatan

Menu : Nasi goreng, ayam goreng, sate, nasi himpit, lemang, rendang ayam,rambutan, air oren





Ni baru part 1.. byk part lagi ..
percaya atau tidak berat aku naik dr 61 ke 65 gara2 mknn yg sedap2 ni
Paling aku suka makan drpd semua2 menu ni adalah lemang!
Lemang lemang lemang.. i loike :)


3 comments:

  1. ketupat jawa.. wawawa.. menyesal tak pergi..... huhu


    kata tak sempat makan masa jamuan KKM.. tu macam terlebih makanan je..

    ReplyDelete
  2. sedap ok ketupat jawa tu.. mkn ngn kuah kacang.. aku mkn 4 ketul..org lain tak sentuh pon... pelik aku... nak mintak resepi kat kak zira nanti..

    jgn tertipu ngn gmbr tu..mmg la byk sbb kongsi2..mkn ciput je ok

    ReplyDelete