Tuesday, February 23, 2010

langkah bendul... :(

Owh lama tak update...
sebabnyer gambar saiz besar bagak..
Adik aku tak setting saiz kecik so aku maleh nk compress..

Ok mlm ni rasa nk update..
Raya Cina lepas aku blk kg setelah berbulan2 tak balik..
Aku rasa paling last adalah time Raya Haji..
Bukan aku durhaka ok tapi ibu aku mmg suke suh aku jgn balik.. hehe 
Antara aktiviti sepanjang cuti 5 hari di kg adalah :

1- Perisikan adik aku (ayat baru bahasa melayu)
Adik aku mimi adalah tergedik2 nak kawen awal dari aku, aku tak salahkan dia sbb aku tau jodoh aku ni mmg berat skit.. dr dulu sampai skrg ada je halangan nya :( (tetiber kan tukar mood kecewa)
Tapi takpe aku yakin satu masa nanti... Makcik aku dh bagi ayat pengasih kat aku hua hua hua 

Keluarga bf adik aku dtg utk kali pertama nk berkenalan ngn family aku.. Tak dirancang awal.. alih2 je nk dtg so harus la aku sbg kakak sulung menyediakan bahan utk masak sementara ibu aku pi berjimba kat umah kenduri.. solehah kan aku.. Ikut kan mmg aku nak masak tp karang takut lak bakal mak mentua mimi berkenan kat aku.. terus tak jd langkah bendul.. terus aku tak dpt hadiah sempena melangkah bendul!

Gambar adalah stok panjat atas tingkat 2 umah n snap curi2.. Yer la kan takkan aku nak menonong pi dpn muka depa kot.. So itu la gaya merisik.. ala mcm nak dtg hari raya je.. sembang2 makan2.. pastu buat2 hint 
" Lepaih ni kami mai la 2 3 bijik kereta" , so sendiri mau paham la kan..

Malas nak citer dah tetibe terasa diri tidak laku.. so ni je gmbar aku nak boh.. aku malaih...
 
 lihat muka mimi adalah getek kan.. 'ghenyehhh' tak sabaq nk menikah :p

2. Persandingan sepupu aku
Yer sepupu di bawah aku sudah menikah.. Ikutkan aku adalah sepupu sulung di sebelah ayah aku..
Tapi aku tak dpt nk menikah dulu.. Jadi sepupu aku langkah aku jugak.. Mujuq takdak istilah bg hadiah klu kawen awai dr sepupu sulung... heeee

Sepupu aku menikah dah lama kat 2 bulan , tu pon buat kt Masjid Besi Putrajaya, aku pon taktau.. huhu
So baru la ni nak buat kenduri.. hebat kan.. trus aku feel nak nikah kat Putrajaya gak! Ayah aku mesti suka sbb ayah aku ni pelik skit.. dia suka kenduri kawen tak jemput org.. klu boleh org surau or masjid je.. gila save budget aku! takpa2 aku tgok time aku nanti camna.. :p

Tgok la gmbaq ni.. maleh nk explain dah.. sbb citer dh basi..

 
 

So itu yg utama la.. aktiviti lain adalah spt biasa spt makan, tido, masak, tlg ibu, dgr citer mistik kg aku... 
So da da... harem je penutup taktau nk ckp apa.. so failed BM!

No comments:

Post a Comment