Tuesday, June 24, 2008

Bangkok 2nd day!

hari kedua 18 Jun (rabu), pagi2 dh bagun n p mkn.. punyer la lapar tp leh mkn roti jer huhu, geram je aku tgok sosej dia wpon sosej babi.. adoiii
jeles tgok depa ni leh mkn semua mende wuaaaaaaaaaaaaa



tut tut, tp kitorg sewa satu teksi arini utk jalan2 sampai petang.. sorang kena baya rm20 jer
mula2 p floating market, tp dek kerana mahal skit n nk kejar masa so kitorg tak p la naik bot ni ke sana...
pastu p kuil.. nama dia skit punyer panjang.. jeva nak sembahyang kat sini so kitorg bergambar kat luar je.. tp mmg canter la emas kaler dia, masuk rm2



sempat beli nangka n air kelapa kat luar temple.. masa ni perut aku lapar giler







pas abes jalan temple, kitorg di bawa ke tempat ni.. tmpat batu2 permata dibuat, mmg canterk bangat tp tak dibenarkan ambik gmbar ok.. hanya k.maria yg shopping, aku tak mampu hehehe wpon byk giler yg cantek..


bersama staff2 dia yg berpakain kebangsaan
jalan2 nak ke palace.. kat kawasan ni mmg cantek la, masa ni dh dekat kul 3.30ptg n pintu hampir ditutup so takde peluang la nak jalan2 lama2..huhu







anak2 kecil yg dh diajar jadi sami
kat belakang tu mmg askar btol tau.. muka jahat giler takut aku nk bgambar..
ni pon org btol tp sgt la garang, mcm kat istana negara la ada org jaga tp kat negara sendiri pon tak pernah p lagi.. aku rasa satu hari yg indah aku nk melawat kuala lumpur la..hehehhe
sempat jalan2 jap tgok barang..


berhenti isi minyak.. cun tak teksi pink ni.. kat sini teksi dia semua toyota ok n kaler dia menarik2 je.. tak la mcm kt malaysia bau dlm teksi pon dh kepam hehehhe
sampai ptg dlm kul 6 n rehat dulu, pas siap2 trun balik sambung jln.. sempat p tailor sbb k.maria nk tmpah kot.. kat sini mmg murah dlm rm250 dh dpt sepasang ngan kualiti jahitan yg baik, hanya sehari utk siapkan baju nyer..
sempat la aku try satu suit yg dh siap.. best ooo tp aku mmg takde duit nk tempah heheh
jalan punyer jalan terjumpe la kedai mkn muslim.. apa lagi trus terpa tak hengat dunia..

tu owner dia la, org pattani

balik mkn pas penat merayau kat sekitar pasar, singgah utk urut kaki lak, mlm ni tak mo buat thai massage lagi cos nk rasa ni lak.. kaki aku mmg sakit bangat.. mmg best bile kna urut. harga dia sejam 200 bath = rm 20 la
aku n k.maria je wat urut kaki, tp yg lain p thai massage kat kedai lain cos mlm ni ramai giler org sampai full.. terpaksa la berpisah..

pas abes urut balik ke hotel la.. tp aku tak naik trus sempat lagi online ngan punany, dh la mahal rm12 sejam huhu tp windu nyer psal.. dpt tgok webcam pon jadi la.. :p

1 comment:

  1. oit makcik..bile ko nak update ag ni..dah bape ari dok 2nd day jek..penat ari2 check...

    ReplyDelete