Tuesday, August 14, 2012

Iftar 2012 - nigerian's dishes

haaaaaa...
gigih kan nk update
sbb abg amin still kat kl sbb urusan imigresen tak settle lagi so 9/8 dpat la berbuka bersama lagi :)
kali ni aku dok berangan la nak makan western kt kenny ke nandos ke..
alih2 abg amin bersuara " lets go to cheras , we eat naija food la.."
hohoho demi suami terchenta mak turutkan je
lagipon aku no hal punya... tekak aku ni bagi la apapon mmg leh masuk..
tiada bantahan dari pihak aku n baby jugak :)
aku rasa baby afrikano dlm perut ni pon rindu kot nk rasa mknn negara pak dia

aku rindu nak mkn beans ..
abe nak mkn vegetables soup...
sampai sana kira awal la dlm 6.30pm
mmg tak risau sbb tak payah nk book ok
haruslah kitorang je yg berbuka kat situ
yg lain kaum2 dia ar..
tp we all order je siap ckp serve pukul 7.20pm

sempat la jalan2 kat giant tmn connaught tu beli barang2 makanan afrikano utk stok kt Ipoh
sbb kt Ipoh mmg takde jual
siap masuk kedai tailor afrikano tgok design2 baju sbb nk tempah baju raya...gituuu
nanti raya mak pakai baju afrikano!! huhu

lebar muka aku besar pinggan! tu nasi, ikan, beans n stew

abg amin dok tekun layan olimpik..
menu dia tu tepung suji makan ngan sayur bayam, 
kt bwh sayur tu ada la ayam n perut lembu la apa ntah lagik..
menu sana mmg jenis masak skali gus sayur+binatang..so senang ok!

simple je menu berbuka tp tu pon aku takleh abeskan..

sekian melaporkan dari nigeria...
hoho gumbira la laki mak dpt mknn dia..
aku blk dr mkn singgah bli Mc D foldover yg buy1 free 1 tu utk bekalan sahur
laki aku makan beans n nasi yg ditapau balik..
alhamdulillah.. :)


4 comments:

  1. tak pernah try food nigerian..teringin pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe teringin...iskk lalu ke nk mkn...
      takpe klu nk try ckp ler.. leh je masakkan tp kena dtg ipoh la :)

      Delete
  2. best ke nigerian food Illa? teringin nak rasa...nanti belanja akak ye..hahaha

    Ilaaaaa...nak ucap selamat hari raya
    mohon maaf jika ada kata2 yg menyinggung perasaan saat komen mengomen ni :D
    hugs

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakkkk

      mknn depa ok je la.. antara lalu n tak lalu je nak mkn sbb semua campur skali.. :)

      sama la kak nk ucap slmt hari raya..
      maaf zahir batin atas segala keterlanjuran ketika mengomen...

      Delete